De ce gâfâie reporterii de televiziune?

Nu se poate să fi sesizat doar eu fenomenul din titlu: în majoritatea situaţiilor în care ceea ce au de spus prezintă, după ei, o oarecare importanţă, vorbirea reporterilor de televiziune e întretăiată de gâfâieli înecate, respiraţie precipitată şi tone de salivă înghiţite la fiecare trei cuvinte. Nu mai vorbesc de ochii holbaţi şi de mutrele absolut disperate pe care le afişează – până şi amărâţii ăia decapitaţi de băieţii din Statul Islamic sunt mai liniştiţi înainte de execuţie (mă rog, de ăia se zice că ar fi drogaţi).
Ascultam azi la radio o fătucă de la Realitatea care prezenta un soi de dare de seamă din faţa locuinţei poliţistului ucis de nemernicul ăla turc. Pe lângă repetiţiile şi exprimarea absolut demenţiale care, în alt context, m-ar fi făcut să mă tăvălesc pe jos de râs, gâfâia fata aia într-un hal de parcă galopase pe tocuri de la sediu până în Rahova (asta ca să nu folosesc o altă comparaţie, mai pe gustul unora din Vaslui) şi pe parcursul vorbirii respective – că reportaj nu pot să-l numesc – a înghiţit cel puţin o găleată de scuipat producţie proprie, la care se adăuga respiraţia sacadată care tinde să devină un standard al reporterilor români de televiziune. Nu i-am văzut şi faţa dar pun pariu că avea ochii ieşiţi din cap ca la melc.
Mă întreb, oare oamenii ăştia sunt plătiţi şi ca să joace un teatru de o calitate execrabilă sau sunt doar idioţi din naştere? Serios, mă, aveţi vreun retard, ceva, care vă împiedică să vă comportaţi ca nişte fiinţe umane raţionale şi să relataţi ştirile alea pe un ton normal? Vi se spune cumva de la “centru” să “intraţi în atmosferă” şi să transmiteţi berbecului care vi se uită-n gură starea de spirit respectivă? Sau – mă repet, da – sunteţi doar tâmpiţi?
Pe lângă asta, când o să mai puneţi şi voi mâna pe câte un DEX, ceva sau măcar pe o carte de Coelho, pe care-l citeşte tot snobul cu pretenţii, pentru a încerca să vă puneţi puţin la punct cu semantica şi cu regulile generale de exprimare? Auzi mă, da’ de fapt, cum dracu’ aţi ajuns voi să lucraţi în televiziune? N-aţi dat nici un test înainte, ceva din care să reiasă faptul că sunteţi praf la limba română? Bă da’ voi credeţi că aveţi de-a face doar cu dobitoci, nu realizaţi că vă faceţi, dracului, de râs pe sticlă?
Nu aveţi simţul penibilului, mă…

Leave a Reply

