Priviri de după colţ (1)

Battle_Chess-650x250
Mi-au atras atenţia două articole, fără legătură între ele, pe marginea cărora nu pot să nu bat câmpii puţin. Unul a apărut în Gândul pe 26 iunie şi se numeşte “Răzbunarea lui Iohannis – cum să-ţi elimini adversarul cu propriile-i arme”, scris de Sorina Ionaşc iar celălalt a apărut în Adevărul, tot pe 26, se numeşte “GREXIT: ideologia rupturii, ameninţare de securitate majoră pentru Europa” şi e scris de Cristian Unteanu.

N-o să mă apuc să comentez cele două materiale; îmi lipsesc, pentru asta, atât cunoştinţele cât şi dorinţa de a o face. Ce vreau să fac, însă, dacă o ieşi, este să arunc o privire în spatele a ceea ce au scris cei doi autori – o privire contextuală, dacă pot să-i spun aşa.
Dacă vreţi să citiţi cele două materiale, căutaţi-le; din motive bine întemeiate, n-o să pun link spre ele. O să reproduc, probabil, unele citate dar asta numai dacă voi considera absolut necesar.
În textuleţul ăsta o să mă leg de primul menţionat urmând ca, dacă nu mă apucă dracii prea rău, să-l iau în primire pe al doilea într-un alt text, separat.


Aşadar, “ Răzbunarea lui Iohannis – cum să-ţi elimini adversarul cu propriile-i arme” – un material ce induce, în primul rând, ideea că acolo, la nivel înalt (limbă de lemn, da, dar nu ştiu cum să o exprim altfel) se poartă o bătălie pe viaţă şi pe moarte între cel puţin două tabere, bătălie a cărei miză este acapararea a cât mai multe pârghii de putere pentru a… pentru a… hopa, aici m-am împotmolit. Pentru a… ce?

Hai s-o luăm altfel. Războiul dintre Preşedinte şi Guvern, via Parlament (observaţi că folosesc majuscule, da?) se desfăşoară necruţător, astfel încât învingătorul va obţine… învingătorul va lua… Ce dracu’ va lua învingătorul? Fata de nevastă? Jum’ate din împărăţie? Ceva nu e în regulă aici.
O luăm de la capăt.

Deci, Iohannis se răzbună. Pe cine şi de ce? Să citim: “[…] În cazul lui Iohannis, absenteismul făţiş ascunde o strategie de a rupe guvernarea PSD-UNPR tocmai prin metoda prin care PSD a obligat PNL să iasă de la guvernare şi să rupă USL.”
Bun, aşadar, Iohannis vrea să dezbine o alianţă pentru că acea alianţă a rupt o alta cu ceva timp în urmă, forţând PNL să iasă de la guvernare. Okay, asta înţeleg până şi eu: tu cu bagabonţii tăi l-ai caftit pe frate-meu, te-aştept şi eu cu golanii la cotitură şi te frăgezesc. Un fel de “ba pe-a mă-tii” cu cravată.

Nu mă apuc să intru în detaliile relevate de autoarea materialului dar o mică sinteză chiar e utilă. Aşadar, în 2014, PSD îi punea la colţ pe cei din PNL cu tot felul de propuneri la mişto pentru funcţiile din Guvern. PNL-ul s-a supărat şi a zis că el nu pleacă dar nu mai poate să se lase umilit. Asta e ca aia în care pămpălăul clasei, după ce ia omor de la toată lumea inclusiv de la fete, când mă-sa vrea să-l mute la altă şcoală, zbiară plângând că s-a săturat să ia bătaie da’ el nu le dă satisfacţie bulangiilor aşa că nu pleacă din şcoala aia. Şi rămâne să ia cafteală în continuare.
Într-un final, sătul de şuturi în cur şi scuipaţi în meclă, PNL-ul şi-a luat găletuşa şi lopăţica, şi-a ridicat chiloţii, s-a şters de muci şi a plecat suspinând, zicând că lasă că o să vadă ei, că se face el mare; USL-ul s-a rupt, PSD-ul juca pe uliţă printre balegi, ridicând praful şi suflecându-şi fustele până la buric şi toată lumea de pe margine privea prostită la ce spectacol de căcat montaseră ăia. Asta era în 2014.

După o perioadă de manevre şoptite, preacurvăsăreală şi şantaje ca în filmele lui Kusturica, PNL-ul şi-a scos în ring fratele mai mare, Klaus Werner Iohannis, omu’ cu bicepşii, serios, hotărât şi pus pe grea răzbunare pentru toate bătăile încasate de penelişti de la golanii ăia de pesedişti. Şi ce face Iohannis… păi ce să facă, se răzbună. Apud autoarea articolului, “ Practic, Klaus Iohannis îşi distruge un adversar mai vechi, cu aceleaşi arme cu care el însuşi a fost eliminat.” Prin manevre specifice politicii înalte, face ce face şi i-o trage lui Ponta şi ciomăgarilor lui din toate direcţiile – inclusiv aia naţională anti corupţie – pentru a se asigura că, în final, va avea, el, Iohannis, la dispoziţie, o majoritate parlamentară cu care el va… cu care el va… Nu pot să cred, mă, că am ajuns de unde am plecat! Ce va face, mă, Iohannis, cu majoritatea aia parlamentară?? O ia de nevastă, nu, că e însurat. O… o ce? Alo, domnu’ Iohannis, aş vrea un răspuns la asta, dom’le!
Conform autoarei materialului din Gândul, “Klaus Iohannis îşi doreşte să scape de PSD şi să câştige o majoritatea parlamentară. Mihai Răzvan Ungureanu revine la şefia SIE, funcţie pe care a lăsat-o pentru a fi prim-ministru, dar pe care a pierdut-o din cauza moţiunii PSD în 2012 – aşadar recuperarea funcţiei, plus dulcea răzbunare de a fi cel care a eliminat, indirect, PSD de la guvernare.”

Boon, e clar: Iohannis vrea să se răzbune, am mai spus-o. Foarte matură atitudine, de adevărat om politic preocupat de binele nostru, al celor care, încă, avem pe cartea de identitate steagul României. Da’ după ce o face, ce mai face?

Domnu’ Preşedinte, eu sunt un om cu o educaţie destul de precară la standardele actuale: n-am masterate, n-am nici doctorate, nu am nici vreo diplomă de pe la vreo prestigioasă instituţie de învăţământ de peste hotare, aşa că nu-i de mirare că pricep mai greu. V-aş ruga, aşadar, să mă luminaţi puţin, pentru că am o mare dilemă.

Aşadar, premisele sunt următoarele: din 1990 şi până acum, România a avut guverne de stânga, guverne de dreapta, guverne de centru-stânga, guverne de centru-dreapta.
Preşedinţii României au fost: comunişti, socialişti, democraţi, de dreapta, de stânga, de centru ş.a.m.d.
Va să zică, toate doctrinele posibile s-au perindat pe la palatele alea iar rezultatele se văd în ziua de azi:

– puterea de cumpărare a tot scăzut;
– salariile au tot scăzut;
– pensiile au tot scăzut;
– impozitele au tot crescut;
– economia s-a dus dracului;
– oamenii au sărăcit;
– clasa politică s-a îmbogăţit constant,
şi toate astea în condiţiile în care fiecare partid cu greutate s-a aflat, la un moment dat, la putere în România. Spune-ţi-mi, aşadar, domnule Iohannis, ce-ar trebui să văd eu în spatele situaţiei de mai sus – poate aveţi timp şi de mine, între două răzbunări.

Imaginaţi-vă următorul scenariu: un om vrea să i se construiască o casă. Are banii, îi plăteşte. Pe proiectul ăla se bat două firme de construcţii. Vine una şi ridică jumătate de casă dar e luată la goană cu pietre de cealaltă, care preia proiectul. În loc să continue construcţia, a doua firmă dărâmă ce-a construit prima şi se apucă de la zero. Între timp, vine iarna iar omul nostru îngheaţă pe-afară, după ce a plătit construcţia. Vine din nou prima firmă cu ciomăgarii ei şi o pune pe fugă pe-a doua. Dărâmă tot şi o ia de la zero. A doua firmă îşi angajează şi ea o armată de golani şi o rupe în bătaie pe prima, care lasă totul baltă şi o şterge. Din nou, a doua firmă dărâmă tot şi o ia de la zero. Şi tot aşa, timp în care omul nostru, care a plătit o casă, îngheaţă de frig, privind năuc la războiul dintre cele două firme.
Omul ăla suntem noi, domnule Iohannis, care vreţi să vă răzbunaţi gros pe “inamicii politici”. Firmele alea două sunteţi voi, cei care ne luaţi la mişto şi purtaţi un război pe care noi îl plătim şi în care noi suntem şi victimele.

Acuma, domnule Iohannis, imaginaţi-vă puţin că omul ăla s-a cam săturat, la un moment dat, să privească gâlceava prostească dintre cele două firme aşa că pune mâna pe un Kalaşnikov, îi termină pe toţi golanii ăia şi-i dă la câini şi se apucă să-şi construiască singur casa.
De la temelie.

3 thoughts on “Priviri de după colţ (1)

  1. eu cred ca ar fi un exercitiu minunat daca am citi toti constitutia. macar asa am putea sti ce e ala un presedinte si ce poate face, in cadrul legii. daca nimeni nu stie legea, stam si plangem a prost ca ne-o trag toti golanii… sau ca am ales muti.

    Like

Leave a Reply

