Reflecţii pe neuronul ud de la ploaia asta idioată

reflectionsPaştele mă-sii, ce vreme de rahat, cică e vară!
Era un banc, înainte de ’89, cu doi care se întâlnesc pe stradă şi unul zice “Iar plouă…” la care celălalt: “Mai dă-i, mă, dracului…”. Pentru generaţia tânără, asta nu spune multe dar pentru noi, ăştia mai trecuţi de 40, e aici o întreagă filosofie. Şi-aşa, din una-n alta, ajung din nou la ei, la ăia care ne-ar face un bine imens dacă s-ar duce dracului, cu familie, rude, neamuri, până la a opta spiţă.

Am ascultat, incidental, la radio, o emisiune pe Europa FM unde ascultătorii trebuiau să-şi dea cu părerea dacă “PNL ar trebui să preia guvernarea”; emisiunea era a lui Moise Guran da’ nu ştiu cum îi zice că la cât radio ascult eu…


Aşadar, intrau oamenii ăia în direct şi îşi dădeau cu părerea, aşa cum se pricepeau, pe subiectul ăsta atât de savant. Nu, nu fac mişto; ca să pui o asemenea temă de discuţie trebuie chiar să crezi că omenirea asta e profund interesată şi documentată referitor la politica “profundă”. Nu comentez părerile celor care sunau; unii erau mai documentaţi ca mine – ceea ce nu reprezintă mare scofală – iar alţii o băgau pe-aia cu “să facă. dom-le, ceva şi pentru ţara asta!”, argument pe care, de câte ori îl aud raportat la imbecilii ăia din politică, mă apucă un râs isteric, cu iz de Kalaşnikov şi glonţ pe ţeavă.

Ce se-ntâmplă, vorba unui papagal: problema e pusă total greşit iar argumentele, pro sau contra sunt, ca atare, superflue. Problema nu se pune în termeni electorali sau politici. Posibilitatea ca lăbarii ăia de la orice partid, orice iniţiale ar avea, să preia sau nu guvernarea n-ar trebui să fie, în nici un caz, la latitudinea lor ci la a noastră, a proştilor care continuăm să-i plătim pentru ca ei să continue să ne fure. Pentru ei, preluarea guvernării nu reprezintă altceva decât rezultatul unor calcule extrem de pragmatice, cu plus şi minus în coadă, care le spune în ce măsură pot sau nu să modifice actualul sistem de alianţe, prietenii şi curvăsăreală pentru ca beneficiile lor să fie maxime; şi vorbesc aici de beneficii strict materiale pentru ei şi familiile lor de gherţoi.

Nu pot să cred că mai există, încă, în România, oameni atât de naivi încât să-şi închipuie că înghesuiala pe liste la alegeri e rezultatul preocupării pentru binele ţării şi, implicit, al cetăţenilor ei. Dacă mai există, am un mesaj pentru ei: bă, reveniţi-vă! Scoateţi-vă deştele din gaura curului şi încercaţi să gândiţi dincolo de faţa de masă cu pătrăţele de la cârciumă! Pula mea, de ani de zile ăştia se pişe pe noi iar noi continuăm să stăm cu gura larg deschisă, dă-o-n mă-sa de treabă! Chiar aşa de boi suntem? Na, că m-am enervat iar… mă duc să-mi deschid o bere şi mă-ntorc.

A propos, am primit un e-mail de la un nene – divaghez acuma – în care, referindu-se la opiniile mele “politice” (habar n-aveam că am aşa ceva) persoana în cauză mă întreabă, printre diverse insulte, de ce nu emigrez dacă nu-mi convine aici. M-a amuzat copios şi am râs cu lacrimi citind aberaţiile individului. N-o să reproduc aici nimic din mesajul ăluia, că e prea retardat. Totuşi, un răspuns o să-i ofer cretinului: fă-ne tuturor un bine şi spânzură-te de prima cracă pe care o vezi. Nevastă-ta o să aprecieze gestul, îţi garantez, iar copiii – dacă ai – o să te uite.

În fine, să revin la ale mele.
Toată argumentaţia asta distinsă vis-a-vis de ce se întâmplă bun (ha?) sau rău în politica românească, împrăştiată cu generozitate în public, îmi pute a manipulare grosolană la care, din păcate, prea mulţi pun botul. Ni se atrage atenţia, pe un ton părintesc-ingrijorat, că “nu mai există democraţie în România, pentru că DNA-ul a instaurat dictatura cătuşelor” – am auzit asta chiar de la oameni de presă pe care îi respectam până acum. Păi, hai s-o luăm altfel: poate sunt eu plecat cu sorcova da’ dacă DNA-ul bagă la bulău nişte hoţi şi le ia şi banii, mie-mi convine dictatura asta. Mi se rupe pula dacă DNA-ul are, şi el, vreo agendă politică – câtă vreme văd bandiţii din parlament şi guvern arestaţi, încătuşaţi şi lăsaţi săraci-lipiţi, way to go, DNA! Mie, unul nu mi-e frică nici de DNA, nici de ANAF, nici de bănci, nici de nimeni pe lumea asta aşa că, unde-i problema? A, ai ciordit, futu-ţi gura mă-tii de politician sau de parlamentar şi-acuma vii şi-o bagi pe aia cu “nu mai e democraţie”!? Păi, pentru tine, nici n-ar trebui să fie. Cătuşe, lampa-n ochi, pulanul în rinichi şi priciul din celulă, mă, ticălosule!

Din nou, poate că sunt eu diliu, dar uite cum văd lucrurile: dacă ştii că medicii, profesorii, poliţiştii şi alţii au salarii insuficiente, de ce dracu’ ai nevoie de algoritmi electorali pentru a mări salariile alea? Sunt sau nu mici, da? Păi măreşte-le, atunci, nu te căca pe tine că ce zice pesedeul, peneleul, udemereul sau alţi căcănari de aceeaşi teapă! Cum, de unde bani… păi tu, măi rahat cu ochi şi cu sprâncene din parlament, ce salariu ai? Ce pensie ţi-ai tras? Ce sume forfetare primeşti? Adică de ce pentru tine se poate iar pentru alţii nu? Este?
Te fute grija că se supără udemereul, dă-l în pula mea de udemereu, ce-o să facă, o să plece în Ungaria? Se supără peneleul, pesedeul, dă-i în pula mea şi pe ei, tu măreşte salariile alea, că asta ai jurat când ai ajuns în fotoliul ăla, că o să respecţi ţara şi pe cetăţenii ei – loialitatea ta ar trebui să fie direcţionată spre cei care ţi-au aşezat curul ăla gras pe fotoliu, nu spre colegii tăi de căcat din formaţiunile alea de târfe numite “partide politice”.
Ce mama mă-sii e aşa de greu de priceput aici?

Hai că mi-a venit în cap alta…
Am citit, pe diverse locaţii de pe Internet, reacţiile vis-a-vis de marea realizare de a înălţa un steag tricolor la Miercurea Ciuc. M-am pişat pe mine de râs. “Bine le-a făcut bozgorilor!”, “Aşa, mă, boanghenilor, să vedeţi cine-i stăpân aici!”, “Afară cu ungurii din ţară!” şi tot aşa.
Mă, voi sunteţi proşti? Pe bune, vă întreb din nou: sunteţi proşti, mă? Cum naiba de nu vă daţi seama că sunteţi manipulaţi grosolan de o mână de nenorociţi, cărora le convine de minune că aveţi reacţii de-astea de pitecantropi? Bă, indiferent de limba maternă, suntem, cu toţii, cetăţeni români! Ar trebui să ne sprijinim unii pe alţii şi să-i futem pe nemernicii ăia care tot încearcă scenarii pe noi, nu să ne porcăim între noi. Singurii perdanţi în toată tărăşenia asta suntem noi, nu ei. Şi PSD-ul, şi PNL-ul, şi UDMR-ul, şi PSL-ul, toţi, toţi fac aranjamente între ei pe seama noastră, pentru că noi reacţionăm ca nişte idioţi fără creier. Ăia râd de noi iar noi ne dăm la gioale. Ăia ne fură ca-n codru iar noi cântăm imnul. Steagul tricolor, steagul secuiesc, steagul maghiar… ce pasca mă-sii avem, mă, cine ne-a condiţionat în halul ăsta de reacţionăm atât de visceral la nişte simboluri, până la urmă?
Serios acuma, poate sunt eu nebun – am mai spus-o, ştiu – dar nu mai înţeleg nimic. Adică ce-am eu cu ăla care îşi atârnă steagul secuiesc pe casă şi-l cheamă Istvan? Păi, să-l atârne, dacă-i place, să-l atârne şi pe ăla verde cu semilună din partea mea! E băiat de treabă, putem să bem o bere împreună? Dacă da, de ce să mă cac pe mine că vorbeşte româneşte altfel decât mine? Aia nu pricep eu da’ poate că nu mă duce mintea.

Gata, că mai am şi treabă azi. Ideea e una singură: trebuie să ne luăm ţara din labele prădalnice ale rahaţilor de politicieni. Trebuie să simtă, nenorociţii ăştia, că stăm cu pula la curul lor şi că dacă le vine vreo idee să calce strâmb, le-am şi înfipt-o! I-aş controla şi în gaura curului, o dată pe lună – cum apare câte o vilă sau câte o maşină, fie şi pe numele rudelor, cătuşe, pulan, prici. Numai aşa am putea băga frica în ei şi să vezi atunci cum ar da şi şpagă numai să nu fie trecuţi pe listele alea înainte de alegeri!
Auzi tu, eşti profesoară de română, faci greva foamei şi te fac ăştia senator după care îţi arăţi adevărata faţă, de scârbă cu chip de om. Jigodie…!
Cât de zdrenţe sunteţi, mă, neruşinaţilor!

One thought on “Reflecţii pe neuronul ud de la ploaia asta idioată

Leave a Reply

