Una de-acum vreo cinci ani

ppMi-am aranjat puţin arhiva de poze şi mi-am adus aminte de o fază haioasă – pentru mine, mă rog.
Mă duceam cu nişte marfă din Puerto Plata în Santo Domingo şi. aproape de ieşirea din oraş, am oprit la un semafor, lângă o piaţă. De undeva au sărit vreo doi puştani cu o găletuşă şi bureţi, cică “să vă spăl parbrizul, señor!”. Ce să speli, mă, zic, că ajungi la el doar cu scara… Ăia nimic, hotărâţi, pe treabă, încercau să se caţere pe botul maşinii. Dă-te mă jos, zic, că o să cazi şi după aia o să-mi ceară mă-ta unul nou. Aiurea, parcă vorbeam cu pereţii. Am deschis uşa să cobor la ei – mi-era şi frică, naibii, să nu păţească vreunul ceva, că dădeam de belea.
Au sărit de pe bară înainte să ajung la ei şi râdeau de se stricau, bagabonţii. Mă urc înapoi în cabină; se pune verde la semafor şi-i dau a-ntâia. Şi nu zici, frate, că vine unul din plozii ăia lângă cabină şi îmi azvârle prin geam un burete de-ăla îmbibat de apă cu spume fix în meclă; cum dracu’ o fi nimerit aşa la meserie…!
Trag frâna de mână şi sar după el; ăla ia un start de rachetă printre tarabe, cu mine suflându-i în ceafă. Nu zici, mă, că l-am alergat prin toată piaţa aia da’ ce, l-am prins? Aiurea… Râdeau ăia acolo de se stricau şi când m-am întors la maşină, cu spume pe mine, se făcuse, tată, o ditamai coada după mine de m-am şi speriat. Nu prea claxonau – că ăia nu-s aşa frustraţi ca noi – da’ se hăhăiau ca proştii, inclusiv caraliul care se nimerise pe-acolo să vadă de ce s-a oprit traficul.
Am plecat şi abia după aia mi-am dat seama ce bou am fost… şi-am râs şi eu de mine, după ce mi-am tras două palme.
Ce viaţă…!

Leave a Reply

