Vesnica pomenire (în carosabil)

coffinPe drumurile mele prin ţară – multe, rău – mi s-a întâmplat de nenumărate ori să trebuiască să aştept în spatele vreunui cortegiu funerar care bloca unica bandă pe sens, deplasându-se cu viteza de un metru pe minut. În timp ce ăia de pe sensul celălalt treceau zbârnâind voioşi, pe banda noastră se forma, tată, un ditamai cârnatul de maşini, încorporate, fără voia lor sau a şoferilor, în gaşca răposatului. N-o exista, frate, vreo regulă prin codul rutier, cu privire la deplasările de genul ăsta?

Oameni buni, prieteni, domnilor. În ceea ce mă priveşte, nu pot decât să empatizez plenar cu pierderea pe care aţi suferit-o; e cumplit să pierzi pe cineva drag şi e crâncen să-l conduci pe ultimul drum. Am trecut şi eu prin asta şi o să mai trec. Totuşi, nu s-ar putea ca atunci când trebuie s-o luaţi pe carosabil, dacă nu aveţi cum să trageţi mai pe dreapta, să prestaţi într-un pas ceva mai alert, măcar până la locul de odihnă al adormitului? După aia, odată ajunşi acolo, puteţi merge şi cu spatele, dacă doriţi. Credeţi-mă, răposatului n-o să-i pese nici cât negru sub unghie şi nici n-o să mai fiţi înjuraţi printre dinţi de către şoferii a căror grijă e să se învârtă roata, altfel nu merge leafa…

Leave a Reply

